zaterdag 25 april 2015

Visspel

Even een luchtig knutselwerkje voor de variatie! Deze maakte ik als kado, om geld in te verstoppen. Maar het is ook erg leuk om simpelweg als spelletje te maken met de kids.

Wat heb je nodig? Een schoenendoos, wc-rollen, kmutselpapier, verf, paperclips, een stokje, touw, magneet en een lijmpistool.


Om de hengel te creƫren heb ik met het lijmpistool het touw rondom het magneetje vastgezet en het andere eind van het touw aan een takje geknoopt. Met chenilledraad om het magneetje zie je de lijm niet meer. Ook een stukje chenilledraad om het uiteinde van de tak gewikkeld als handvat.

Visjes geknipt uit dubbelgevouwen knutselpapier, zodat de paperclip er tussen gelijmd kan worden.

In de schoenendoos heb ik (met halve wc-rolletjes) vakken gemaakt, waar de vissen in kunnen staan. Met blauwe verf en golfkarton lijkt het net een vijver. 
Mijn dochter heeft zich met verf uitgeleefd op de schoenendoos. Met karton een 'kade' gemaakt en (gewoon omdat ik zo lekker bezig was) een papieren picknick om de boel af te maken!

Vissen in de vijver zetten, magneethengel erbij en spelen maar!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten