maandag 8 december 2014

Trakteren kun je leren...

De drukke decembermaand is bij ons een beetje extra gezellig. Niet alleen omdat ik zelf jarig ben tussen sint & kerst, maar sinds twee jaar onze kleine meid ook. Dus alle knutselwerkzaamheden stonden op pauze... Alhoewel? Ik was druk bezig hoor, maar dan voor die kleine dondersteen.
En waarom zou ik jullie daar niet ook mee lastig vallen? ;-)

Zo moet er natuurlijk getrakteerd worden op de opvang. Eerst wat pinspiratie opgedaan (beter goed gejat dan slecht verzonnen, tenslotte!) en hoepla. Ik zag een mandarijnenkipje, maar dochterlief vond poesjes van pompoms veel leuker. Beide ideetjes gecombineerd tot een mandarijnenkat (voor pompoms heb je namelijk engelengeduld nodig, dat heb ik niet. Bovendien, het beetje geduld dat ik wèl heb, is momenteel hard nodig tijdens driftbuien. Ze wordt tenslotte twee, je kent het wel).


Men knippe reepjes papier, wikkele (?) deze om de mandarijntjes -- vastzetten met een stukje plakband aan de onderzijde. Staartjes knippen, kopjes knippen, beide vastplakken op de wikkel. Nog even gezichtjes tekenen, naam en leeftijd op de rug schrijven en: trakteren maar! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten