woensdag 18 november 2015

We wish you a merry christmas...

...want dat is het liedje dat het muziekdoosje speelt! En inmiddels ziet dat er zo uit:


Wat heb je nodig? 
- karton (in dit geval golfkarton)
- een geodriehoek
- stanleymesje
- snijmat
- lijm
- versiering, zoals knopen.

En uiteraard een muziekdoosje! Al kun je natuurlijk ook een boompje maken zònder muziekdoos er in.

Met de geo zorg ik voor gelijke driehoeken. Even checken of het boompje breder is dan de muziekdoos (check!) en dan overtrekken voor de andere kant van de boom. Ook nog even een strook maken in de dikte van de muziekdoos, voor de zijkanten.


Het greepje van de muziekdoos draai ik los en ik meet waar het gaatje in het karton moet komen. Ik gebruik hetzelfde tangetje als bij de kerstballen, met de grootste maat past het precies. Kan ook met een perforator, natuurlijk.

De strip karton heb ik haaks op de ribbels gesneden. Dat maakt het makkelijker om de hoekjes te vouwen. En dan kan er gelijmd worden! Omdat ik niet van plan ben dit kunstwerk weg te gooien, gebruik ik mijn lijmpistool. Inmiddels heb ik deze aardig onder de knie, zodat het niet meer zo'n kliederboel wordt. 
Ik doe ook een flinke dot lijm op de muziekdoos, zodat het tegen een stootje kan allemaal.


Nog wat knoopjes er op (met het idee dat dat op kerstballen lijkt, natuurlijk!) en dan is mijn klinkende kerstboom af! Ho, ho, ho :-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten