zaterdag 28 maart 2015

Vaasje

Inmiddels zul je wel in de gaten hebben dat ik niets onbekeken in de prullenbak kieper. Waarmee ik niet zeg dat dat normaal gedrag is, uiteraard.
Neem nu dit flesje kookroom! Ik vind dat best een mooie vorm. Nadat de hele inhoud in een gigantische pan soep verdween, even omgespoeld en de shrinkwrap er af geknipt. Alleen de dop vond ik wel een beetje lelijk. Dus... Men name een stanleymesje.

Vervolgens in een pot verf dopen (ik gebruik verf op waterbasis, dit is kleur 'poging' van histor) en op een stokje laten uitdruipen. Druipen, ja. Zorg vooral dat je bij een kraan in de buurt bent, want deze lange-halen-snel-thuis-methode geeft je natte vingers. Van de verf, bedoel ik. 


Bij dit soort kunststof flesjes geeft het 'dompelen' wat mij betreft het mooiste resultaat. Het is mij nog niet gelukt om met een kwast een mooie verflaag te creƫren. Laten drogen, blommetje er in & klaar is de vaas!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten