zaterdag 14 maart 2015

Moestuinieren!

Het is je vast niet ontgaan: bij een welbekende supermarktketen kun je moestuintjes sparen. Eerlijk gezegd is het niet meer mijn eerste-keus-supermarkt, maar dit vind ik echt een héél leuke spaaractie! En dochterlief ook. Daarom staan er nu op de vensterbank zeven schoteltjes en bakjes, waarvan de eerste verpot moet gaan worden. Maarja, waar in?

Gelukkig heb ik nog heel veel wijnkistjes (weet je nog?) dus men neme 4 kistjes, één lat, houtlijm, spijkers & hamertje, stift of potlood, een kapzaag, zaagbakje en een werkbank.


Oja: het is wel leuk om de plantjes te labelen, dus daarvoor heb ik een rolletje tape klaarliggen. Vervolgens (samen met manlief, wel zo gezellig in het weekend) de bakjes trapsgewijs aan elkaar gelijmd. Paar spijkertjes erbij voor de stevigheid, en dan krijg je dit:


We hebben nog pootjes nodig natuurlijk. Wederom voor de stevigheid niet alleen achteraan, maar ook halverwege. Even aftekenen en hier komen de zaag en het zaagbakje om de hoek kijken. Even netjes de randjes glad schuren en lijmen en spijkeren maar!


De basis staat! De schoteltjes-met-mini-moestuin kunnen nu in de kistjes staan, dus de vensterbank is weer heerlijk opgeruimd. Nog even die labeltjes waar ik het over had erbij plakken, en het is bijijijna klaar. Bijna! Want het gaat natuurlijk om het verpotten. Dus er moet nog folie in, of potten. To be continued, dus :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten