woensdag 4 februari 2015

Lampenkap.

Hoera! Mooie kleur papier gescoord bij de knutselwinkel (het duurde even, ik weet het!) dus verder met dit project. Het was nog even puzzelen hoe ik de kap het handigst kon maken. En er zijn vast heel handige manieren voor, maar dit is hoe ik het heb gedaan:

Eerst heb ik het papier op maat gesneden, vervolgens de boven- en onderrand 'voor'gevouwen en toen een koker geplakt. Gewoon met pritt. Even laten drogen natuurlijk. Ter hoogte van de piefjes op de ringen (piefjes, da's vaktaal!) een driehoekje uit het papier gesneden, vervolgens de randen ingelijmd en om de ringen geplakt. Weer laten drogen & koppie koffie gedronken.


Vervolgens de kap weer op het frame gemonteerd, en daarna in de blanke lak (waterbasis) gezet. Dan hoef je'm niet vast te houden en dat scheelt lak op je handen (en de vloer, de tafel... enz.).
Waarom in de lak? Ten eerste vind ik matglanzende lak gewoon mooi, ten tweede zorgt het er voor dat 'ie met een vochtig doekje schoongemaakt kan worden. Ik hou dan wel niet van poetsen - het moet natuurlijk wel mogelijk zijn :-)
De binnenkant heb ik ook gelakt, want daar gaat meestal de meeste stof zitten.

Klaar! Ik ben blij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten