maandag 22 september 2014

Antibloemkoolgeurpotje.

Okee. Even eerlijk. Ik hou niet zo van die huisparfummetjes, maar soms wordt de tot-prut-gekookte-bloemkool-geur van de buren, die stiekem via onze voorraadkast het huis binnensluipt, me een beetje teveel (sorry buurvrouw!). Enne... stiekem vind ik geurstokjes er gezellig uitzien. Dus ik heb wat gegoogled en wanneer je parfumdruppels aanvult met babyolie, maak je dat spul eenvoudig zelf. Giet het in een flesje, zet er wat satéprikkers in: hopla! 




Ik ging aan de slag met een leeg kruidenpotje: lief klein, met een gezellig buikje. Ik heb er wat henneptouw omheen geknoopt en het hangertje heb ik gemaakt van fimoklei met een hema-stempel. Ik heb er trouwens maar vijf satéstokjes in gezet, want hoe meer je er doet hoe erger beter je het gaat ruiken. En extra stokjes pakken kan altijd nog. 

Nu maar afwachten wat er wint: de bloemkool of de zelfgemaakte olie. Ik ben benieuwd!

6 opmerkingen:

  1. Ruikt babyolie niet al lekker genoeg van zichzelf hiervoor?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil het ook proberen, vandaar, ik ben gek op zwitsalgeur. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Diana, dank voor je reactie! Ik heb neutral, daar zit geen parfum in van zichzelf. Dat verklaart al een hoop ;-)
    Ik ben ook wel benieuwd of zwitsal al sterk genoeg geurt van zichzelf. En wie weet met tien stokjes, in plaats van vijf..? Misschien ga ik daar nog wel even mee experimenteren! Groeten, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wacht! Ik heb nu een restje naast de bank staan met prikkers er in. Zal ik je laten weten hoe de baby olie experiment afloopt?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, heel graag! Ik wacht in spanning af :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. de geur hangt in de kamer hoor! Ik moest erwel wat extra prikkers in zetten. Acht. Eigenlijk ruik ik het alleen als ik de kamer inkom en niet als ik langer zit. Maar ik vindt het zelf een goed idee! Wie weet heb je er wat aan!

    BeantwoordenVerwijderen