zaterdag 19 juli 2014

Wijn!


Okee, ik heb dus blijkbaar iets met flessen. Dit keer geen plastic flesjes, maar wijnflessen. In een woonwinkel zag ik ruim een jaar geleden een windlicht staan die iets weghad van een wijnfles. Voor ruim 70 euro. Zonde van de centen en hoe moeilijk kan het zijn? Dus zit ik al lang (echt heel lang!) te bedenken hoe ik de bodem van een wijnfles af ga krijgen. Tsja, gewoon doen werkt toch echt beter, enne, ik heb die knutselkamer niet voor Jan Doedel.

Tegenwoordig vind je voor elk probleem waar je tegenaan loopt wel een 'how-to'-filmpje op youtube, dus laptop op schoot en kijken maar. Overigens denk ik dat er een gat in de markt zit voor de bedenker van een how-to-filmpje over het zoeken naar een succesvol how-to-filmpje. Want wat een troep zit er tussen! En er zijn wel drie miljoen manieren om een wijnfles van de bodem te ontdoen en drie miljoen mensen zeggen dat de werkwijze van de andere 2.999.999 niet werkt.

Dit is mijn manier geworden: eerst met een glassnijder een (poging tot een) rechte lijn op de gewenste hoogte kerven. Vervolgens afwisselend een beetje heet water & een beetje koud water over de kerflijn gieten. Net zo lang tot het glas pats zegt!



En - uiteraard - dat zegt het glas nèt niet helemaal zoals ik het wil. De naden in de fles gooien nog een beetje roet in het eten. De tweede poging ging al iets beter, zoals je ziet. En als je dat hobbeltje uit het zicht verstopt, ziet het er al best pinterest-waardig uit. Dus ik pruts nog even verder! Het goede nieuws is dat ik waarschijnlijk veel lege flessen nodig zal hebben ;-)


1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je ook eerlijk laat zien wat er niet goed gaat! En het ziet er toch al zo mooi uit. Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen