maandag 21 maart 2016

Plantje.

Als klein meisje was ik er gek op: mini-plantjes! Vooral de cactussen, omdat ze vrij vergevingsgezind zijn wanneer je een week of twee (of drie) vergeet om water te geven. Tot mijn grote vreugd zijn ze terug van weggeweest. En nu ik al lappenmand'end alleen maar rustig aan kan doen, zijn ze ook nog eens een mooie inspiratiebron voor een knutselprojectje. Mini-plantenpotjes!


Men neme klei, een rietje en een likje verf. Eerst de klei uitrollen tot ongeveer drie/vier millimeter dik. Vervolgens een rondje uit de klei steken voor de bodem (wel even controleren of het groot genoeg is voor het potje). 


Vervolgens een lange lap klei op maat afsnijden. Ik heb de lijnen op mijn snijmat als geleide gebruikt. Omdat ik een gezellig patroontje wel kan waarderen, heb ik met een drinkrietje gaatjes gestoken in de klei. Heel makkelijk! Vervolgens de onderdelen aan elkaar plakken (beetje water gebruiken) en de naadjes mooi gladstrijken. Klaar om te drogen!


Met een kwast (watervaste!) verf aanbrengen in een kleur waar je blij van wordt, en weer laten drogen. Voilá! Een plantenpotje. 

PS: Je kunt het potje natuurlijk ook gebruiken om een waxinelichtje in te zetten.

3 opmerkingen:

  1. Wat is dat metalen ding met die tekst er op in de achtergrond? Die is ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O maar ik bedoelde eerst te zeggen dat het een leuk project is geworden, oeps (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel, Diana!

    Het is een oud theeblik met een sticker er op, waar ik nu kleine knutsel-prullaria in bewaar. De sticker heb ik dankzij flow (het magazine), maar ik weet niet meer in welke editie hij zat.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen